ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
a 2012. évi CLIX. törvény a postai szolgáltatásokról 8. § (1) bekezdésének a) és b) pontjai szerinti futárposta-szolgáltatáshoz és expressz postai szolgáltatáshoz kapcsolódóan
1.
Bevezetés
A Trans-Pack Logisztika Kft. (továbbiakban Trans-Pack) által nyújtott
postai szolgáltatásokra érvényes jogszabályok:
A postai szolgáltatásokról szóló 2012. évi CLIX. törvény (Postatörvény)
A postai szolgáltatások nyújtásának feltételeit tartalmazó 332/2012 (XII.4) Korm. rendelet (Postarendelet)
A polgári
törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.)
2. Szerződő felek
a. A szolgáltató
Trans-Pack Logisztika Kft.
Székhelye: 2351 Alsónémedi, hrsz 3306
Telephelyei: 1239 Budapest, Ócsai út 4.
4220
Hajdúböszörmény, Külső-Szoboszlói út 1.
8184
Balatonfűzfő, Fűzfőgyártelep 1/A kapu
6773 Klárafalva,
058/16 hrsz
2209 Péteri,
Dózsa tanya
Rendelésfelvétel: [email protected]
Panaszkezelés: [email protected]
Kapcsolatfelvétel: [email protected]
Ügyfélszolgálat
címe: 1239 Budapest, Ócsai út 4.
Ügyfélszolgálat telefonszáma: +36303188049
Honlap https://trans-pack.hu
A postatörvény alapján végzett tevékenységi körök:
8. § (1) Az egyetemes postai szolgáltatást nem
helyettesítő postai szolgáltatásnak az alábbi, az egyetemes postai
szolgáltatáshoz vagy az egyetemes postai szolgáltatást helyettesítő postai
szolgáltatáshoz képest hozzáadott értéket képviselő postai szolgáltatások
minősülnek:
a) futárposta-szolgáltatás,
b) expressz postai szolgáltatás,
Futárposta-szolgáltatás: olyan - a küldemény felvételétől számított legfeljebb 24 órán belül teljesítendő - időgarantált postai szolgáltatás, amelynek keretében a postai szolgáltató arra vállal kötelezettséget, hogy a postai küldemény felvételét végző személy a postai küldeményt a kézbesítés megkísérléséig megszakítás nélkül személyes felügyelete alatt tartja oly módon, hogy a feladó ez alatt bármely időpontban rendelkezhessen a postai küldemény címzettjének vagy címének a megváltoztatásáról, és sikertelen személyes kézbesítés esetén megtehesse a szükséges intézkedéseket.
Expressz postai szolgáltatás: az
az időgarantált szolgáltatás, melynek keretében a postai szolgáltató arra vállal
kötelezettséget, hogy a postai küldeményt belföldön legkésőbb a felvételt
követő munkanapon, Európai Unió tagállamaiba címzett küldemény esetében
legkésőbb a felvételt követő harmadik munkanapon, egyéb nemzetközi viszonylatú
küldemény esetében legkésőbb a felvételt követő ötödik munkanapon kézbesíti, és
emellett az alábbi a)-f) pontban foglalt többletszolgáltatások
közül legalább egyet teljesít:
a) nyomon követhető kezelés;
b) utánvétel;
c) tértivevény;
d) értéknyilvánítás;
e) kizárólag a küldemény címzettjeként megjelölt személy kezéhez
történő kézbesítés;
f) a küldeménynek a feladó lakóhelyén, tartózkodási helyén,
székhelyén, telephelyén vagy fióktelepén történő felvétele;
b. Az ügyfél
Ügyfél: az a magánszemély, jogi személy vagy egyéb gazdasági társaság vagy
szervezet, amely az Általános Szerződési Feltételek, vagy egyedi szerződés
alapján szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi.
A szolgáltató ügyfélnek tekinti továbbá azt a személyt/gazdasági társaságot, mely szolgáltatóval szemben eljárást indít illetve szolgáltatóval szemben igényt érvényesít, vagy ebbéli szándékát kifejezi.
Feladó: A küldeményeken feladóként szereplő magánszemély, jogi személy vagy egyéb gazdasági társaság vagy szervezet, akit jellemzően, főszabály szerint a szolgáltatás díjának megfizetése terhel.
Címzett: A küldeményeken címzettként szereplő magánszemély, jogi személy vagy egyéb gazdasági társaság vagy szervezet, akinek a Feladó a postai küldeményt küldi.
3. a postai szolgáltatás keretében feladható vagy kézbesíthető küldemények méret- és tömeghatárai:
A postai szolgáltatás keretében 40 kg-ot és 300 cm körméretet
meg nem haladó küldemények adhatóak fel.
Körméret: Szélesség, hosszúság és magasság összege.
4. Feltételesen vagy különleges előírások figyelembevételével szállított tartalmakkal kapcsolatos szabályok:
ADR-es (veszélyes) árut, csak az 1957. szeptember 30-án létrejött, a Veszélyes Áruk Nemzetközi Közúti Szállításáról szóló Európai Megállapodás (ADR) módosításáról szóló Jegyzőkönyv és a Veszélyes Áruk Nemzetközi Közúti Szállításáról szóló Megállapodás egységes szerkezetben történő kihirdetéséről szóló 508/2020. (XI. 18.) Korm. rendelet valamint a Veszélyes Áruk Nemzetközi Közúti Szállításáról szóló Megállapodás "A" és "B" Melléklete kihirdetéséről, valamint a belföldi alkalmazásának egyes kérdéseiről szóló 387/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet (együttesen: ADR rendelet) alapján szállítunk. Ezen jogszabályokhoz kapcsolódó valamennyi szükséges dokumentumot köteles az ügyfél beszerezni, szolgáltató rendelkezésére bocsájtani.
5. A cím adattartalmával és annak feltüntetésével kapcsolatos szabályok:
Az egyetemes postai szolgáltatás keretében feladott küldemények esetében
megfelelőnek kell tekinteni a postai küldemény címzését, amennyiben az az
alábbi sorrendben, latin betűkkel, arab számokkal (szükség esetén római
számmal) a következő adatokat tartalmazza:
a) a címzett (címzettek) neve, elnevezése;
b) a küldemény rendeltetési helye (a település neve);
c) közterületi cím (út, utca, egyéb közterület neve és a házszám),
és ha van a közelebbi címadatokként a lépcsőház-, emelet-, ajtószám, ezek
hiányában helyiség megjelölése,
(a közterületi cím és a közelebbi címadatok a továbbiakban együtt: címhely);
d) a címhely irányítószáma.
6. A szolgáltatás minősége
Szolgáltató általánosságban megfelelő minőséggel tudja ellátni a szolgáltatást, egyedi minőségi vállalásokat csak egyedi szerződésben tesz.
7. A szolgáltatás díjának megfizetési módjai
Szolgáltató csak egyedi szerződés alapján szolgáltat egyetemes postai szolgáltatást nem helyettesítő postai szolgáltatást. Így mind a díjszabás mind a fizetési határidő az egyedi szerződésben megállapodásra kerülő feltételek szerint teljesül.
8. A szolgáltatással kapcsolatos panaszok és a panaszkezelés felhasználókat érintő szabályai:
A
Szolgáltatónak a vonatkozó jogszabályok szerint biztosítania kell, hogy igénybe
vevő ügyfelei a szolgáltatásokkal kapcsolatos bejelentéseiket, (továbbiakban:
panasz) díjmentesen megtehessék.
Az ügyfelek panaszaikat csak írásban tehetik meg, az alábbi módokon:
- levélben
- Emailben
Panasznak az olyan bejelentés minősül, amelyben a felhasználó állítja, hogy a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás részben vagy egészében nem felel meg a jogszabályi előírásokban, illetve az Általános Szerződési Feltételekben foglaltaknak. A Szolgáltató a postai küldemény részleges elvesztésére vagy megsérülésére vonatkozó jelzést, bejelentést és a kártérítési igény érvényesítését a panaszok között tartja nyilván. A Szolgáltató által végzett szolgáltatások teljesítése során felmerült panasz a küldeményhez kapcsolódóan a feladás napjától hat hónapos jogvesztő határidőn belül, sérelmezett tevékenység vagy magatartás esetén az erről való tudomásszerzéstől számított 30 napos határidőn belül, de legkésőbb a tevékenység vagy a magatartás megvalósítását követő hat hónapon belül tehető.
9. A szolgáltató adatkezelésének felhasználókat érintő szabályai:
Szolgáltató honlapján közzétett adatkezelési tájékoztató szerint.
10. A szolgáltatással kapcsolatos felelősségi szabályok, a kártérítési igény érvényesítésével kapcsolatos jogok és kötelezettségek, valamint az igényérvényesítés módjának meghatározása:
A Szolgáltató a szolgáltatások nem szerződésszerű teljesítése esetén (beleértve a küldemény sérülését, tartalomhiányát, elvesztését és megsemmisülését) a Postatv.-ben, a Postarendeletben, valamint jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltaknak megfelelően tartozik felelősséggel.
A Szolgáltató nem felel a szolgáltatások körében keletkezett kárért, ha az a Szolgáltató működési körén kívül álló elháríthatatlan okból keletkezett:
- vis maior: háborús cselekmények, szabotázs, lázadás, robbantásos merénylet vagy más szükséghelyzet, elemi csapás, tűzvész, munkabeszüntetés, robbantásos fenyegetés, valamint a honvédelmi törvény alapján feljogosított szervek rendelkezésére tett intézkedés esetében; - ha a belső tartalomnak nem megfelelően csomagolt a küldemény,
- ha a kárt a küldemény belső tulajdonsága, a csomagolás kívülről észre nem vehető hiányossága vagy az elégtelen címzés okozta;
- a feladó a különleges kezelést igénylő küldeménye esetén előzetesen nem nyilatkozott (pl. törékeny); illetve
- a közvetett kárért, elmaradt haszonért.
A fenti károkkal kapcsolatos bizonyítás a következő személyeket terheli:
- a Szolgáltatót: a csomagolás hiányossága és az elégtelen címzés tekintetében, illetve abban a vonatkozásban, hogy a kárt működési körén kívül eső elháríthatatlan külső ok, vagy szerződésszerű teljesítése mellett a károsulton kívüli más személy okozta;
- a feladót; illetve a címzettet: abban a tekintetben, hogy a kár nem a csomagolás hiányossága vagy a címzés elégtelensége miatt állt elő, illetve, hogy a kár nem a küldemény tartalmára, belső tulajdonságára vezethető vissza.
Felügyeleti szerv:
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatala
Cím: 1133 Budapest, Visegrádi u. 106.
Levelezési cím: 1376 Budapest, Pf. 997.
Telefon: (+36 1) 468 0500
Telefax: (+36 1) 468 0680
E-mail: [email protected]
A szolgáltatás nyújtása során használt nyomtatványok:
Szolgáltató ügyviteli szoftveréből kinyomtatható etikett
Jelzésminta: